Cestno kolesarjenje danes velja za eno najbolj priljubljenih oblik kolesarstva. Še posebej v Sloveniji, kjer naši kolesarji dosegajo zares izjemne rezultate. Obvezna oprema za to aktivnost je seveda cestno kolo, na trgu pa je že dolgo prisotna pestra izbira raznolikih proizvajalcev, oblik in materialov.
Če oklevate z nakupom kolesa in še niste prepričani, katero vrsto izbrati, berite dalje. V nadaljevanju vam predstavljamo glavne prednosti cestnega kolesa, njegove pogoje za vožnjo, na koncu pa preverimo še morebitne slabosti.
Prednosti cestnega kolesa
Cestno kolo je namenjeno premagovanju dolgih razdalj z veliko hitrostjo na cesti oziroma asfaltu. Pri današnji zasnovi to pomeni, da je kolo lahko, ima ozke pnevmatike in je vedno izdelano tako, da je aerodinamično. Za druge načine uporabe, kot je vožnja po razgibanih poteh ali dolgih odsekih po gramozu, potrebujete drugače zasnovano kolo, lastnosti cestnega kolesa se namreč ne obnesejo dobro pri vožnji po enoslednih poteh.
Bistvo cestnega kolesarjenja je, da lahko s cestnim kolesom potujete na izjemno dolge razdalje z veliko hitrostjo in tako v stiku z naravo obiščete različne kraje in države. Tako je največja odlika cestnega kolesa prav njegova hitrost, obenem pa še lahkotna vožnja, na kateri kilometre premagujete kot za šalo. S cestnim kolesom se lahko vozite tudi v službo, šolo ali na druge obveznosti. To je praktična in hitra rešitev, ki je z drugimi vrstami koles ne morete opraviti tako učinkovito.
Preverite: Moška cestna kolesa Specialized: modeli 2022
Okvir cestnega kolesa – pazljivo pri izbiri
Hitrost in udobna vožnja sta odvisni tudi od vrste okvirja, ki ga ima vaše cestno kolo. Nekateri kolesarji niso ljubitelji sicer zelo priljubljenih karbonskih koles in imajo raje kovinski, zlasti jekleni okvir kolesa, četudi je ta nekoliko težji. Če želite dirkati, tekmovati z drugimi ali s samim seboj ter svojimi dosežki, ali se želite na skupinskih vožnjah le družiti s skupino, potem je nakup lahkega karbonskega kolesa za vas vsekakor smiseln in priporočljiv.
Različni materiali okvira imajo poleg teže še druge lastnosti, na katere morate biti pozori ob nakupu kolesa. Karbonska cestna kolesa se npr. pogosteje kvarijo kot kolesa z jeklenim okvirjem. Jeklo je namreč edini material za kolesa, ki se lahko v okviru svojih tolerančnih območij upogne, ne da bi prišlo do okvare. Če zapravite še nekoliko več, pa so tudi jeklena cestna kolesa lahko lažja.
Slabosti in pomanjkljivosti cestnega kolesa
Ker je bila pri zasnovi cestnih koles hitrost postavljena na prvo mesto, imajo tovrstna kolesa posledično tudi nekaj pomanjkljivosti. Prva je ta, da zahtevajo veliko vzdrževanja. Kolesa resnih tekmovalcev se pred vsako dirko praktično razstavijo in obnovijo, zato so dirkalna kolesa zasnovana ob predpostavki, da se bo to zgodilo, cestna kolesa pa so podedovala isto lastnost. Ne bodo vzdržala zanemarjanja, pomanjkanje vzdrževanja bo zato kmalu resno zmanjšalo njihovo zmogljivost. Da to preprečite, jim boste morali enostavno posvečati dovolj pozornosti.
Cestno kolo ni namenjeno prenašanju kakršne koli dodatne obremenitve. Tekmovalci na dirkah tako ne nosijo torb, zato so cestna kolesa, ki izhajajo iz dirkalnikov, neuporabna kot nosilci tovora. Ker boste na cesti želeli biti čim hitrejši, boste tudi sami želeli poskrbeti, da imate na sebi čim manj prtljage ter tako s sabo vzeli le najnujnejše – vodo, tlačilko, osebne stvari in rezervne dele.
Cestna kolesa niso izdelana za udobje. Običajno je cestnim kolesarjem vseeno, ali je kolo neudobno, le da je hitro. To posledično vodi do konstrukcij, ki ne bodo primerne za nekoga, ki namerava voziti več ur naenkrat, ali za nekoga, ki mu je na poti zelo pomembno udobje.
Zadnja pomanjkljivost cestnih koles je cena, saj so draga. Tekmovalni cestni kolesar bo za kolo zapravil veliko, da bi dosegel še tako majhno prednost pred konkurenco. Za kolesarja, ki ne tekmuje, je tako lahko težnja proizvajalcev koles po vgradnji dragih funkcij, ki imajo le majhen vpliv na zmogljivost, stroškovno neučinkovita. Ne pozabite pa dejstva, da z visoko ceno dobite kakovostno cestno kolo, zato sami presodite cenovni rang, v katerega s svojimi željami in zmogljivostjo sodite.